Rädsla...

Jag har abslout inget emot tatueringar men skulle själv aldrig kunna/våga göra någon. Allt som har med nålar och vassa föremål å göra ger mig rysningar.


För nån dag sen prata jag och T på jobbet. Han har en hel del tatueringar och är nu sugen på att göra en scarification. Alltså skära eller skrapa in ett motiv i huden med en skalpell eller kniv. Sen blir det ärr som bildar motivet. Finns tydligen en massa olika metoder för detta. Men det som förundrar mig mest är ändå själva efterbehandligen! För att öka ärrbildningen kan man bla hälla salt och vinäger i såren för att irritera läkningen och sen få ärren att "resa sig" mer. Då kan man ju fundera på vad som gör ondast? Själva ingreppet när man skär i/tarbort hud, eller att få salt i såret?
Jag vet iaf hur obehagligt det är att få lite salt på fingret när man har ett pytte sår... Nej, det här är nog inget för veklingar.

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback