Så jag är miljonär?



Läste nyss en artikel om att chihuahua är den dyraste hundrasen att äga. Jasså?
Enligt tabellen lägger chihuahuaägarna ut drygt 1 miljon kronor på sin hund.
Med enkel matematik kostar alltså mina älsklingar mig 2 miljoner kronor enligt tabellen.
Jag som tycker att mina chis är billiga i drift. Är helt hundra på att personen som skrivit artikeln inte har nån chihuahua själv och ingen annan hund heller för den delen.

Skriv om nåt vettigare nästa gång. Här är iaf artikeln om nån har lust att läsa om oss chiägare.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Men heeeej! Det var inte igår!? här är man uppe med tuppen, har tom varit vaken en timme, sover urdåligt när jag måste ligga på rygg! Op för 11 dagar sen, har du oxå...??? eller funderar? Pp plastikirurgiforum:Tessiless, plastikkirurgi.mylava:Tesssan (där finns det kort på skapelsen) haha!

KUL att höra från dig igen!

Kramkram

Postat av: Sara T

så himla söta, vill osså ha =)

2008-05-18 @ 16:47:26
URL: http://http://zarat.blogg.se
Postat av: Madde

Ebba och Peggy tackar så mycket! :)

2008-05-18 @ 21:42:36
URL: http://madelenebeggren.blogg.se/
Postat av: Berta

Tja, vad säga?



Kan de få fram siffrorna genom att se till vad många småhundsägare, speciellt chihuahuaägare lägger ner i pengar vad gäller kläder, dyra halsband m.m.?



Och chihuahua är ju inte direkt billiga i inköp heller. Så du lilla stumpan, sätt dig med en miniräknare, eller excelprogrammet i datorn och börja räkna vad du betalat för dina hundar, vad du lägger ner i form av kläder, koppel, väskor m.m. till dina hundar så ser du vad de kostar.

2008-05-19 @ 13:51:52
Postat av: Madde

Berta:

Om man jämför en chihuahuas mängd mat per månad med en rottis så är chihuahuan betydligt billigare.



Visst ett halsband kan kosta tusenlappar men då kan man ha det i flera, flera år. Och ett dyrt halsband kan man ju köpa till vilken hundras som helst.



Så nej, jag anser inte att just chihuahuor är dyraste hundrasen.

2008-05-19 @ 21:59:40
URL: http://madelenebeggren.blogg.se/
Postat av: E

Om man behandlar en chihuahua som vilken hund som helst; d.v.s köper mat och koppel/halsband och leksaker till den, så är den jäkligt billig att ha faktiskt. Maten är inte speciellt dyr och den räcker hur länge som helst ,eftersom en chihuahua inte äter så mycket. Det som är dyrt är att köpa det lilla livet =) Men de är det värt! Jag antar att det är många människor som skämmer bort sina chihuahuor till Max; köper dyra kläder osv. DÅ blir det dyrt, Ja!



Haha, tror inte heller att människan som skrev artikeln hade någon hund själv..



Mvh

2008-07-01 @ 09:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback